De terugreis dag 2 - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van isaac Dekker - WaarBenJij.nu De terugreis dag 2 - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van isaac Dekker - WaarBenJij.nu

De terugreis dag 2

Door: Isaac

Blijf op de hoogte en volg isaac

30 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Natuurlijk vroeg wakker en nogmaals een heerlijke douche genomen. Buffetontbijt met van alles en naast het bekende breakfast heerlijke jams en pain au chocolat. Uitgeboekt, mijn fiets in de catacomben opgezocht en de stad bezocht. Het is koud en bewolkt, maar al gauw breekt de zon door. Newcastle is een mooie stad, maar het oude gedeelte is beter als voetganger te bezoeken. Ik ontmoet een oude Schot die net ook een fietstocht door noord-Engeland erop heeft zitten en op weg is naar huis, een klooster. Hij is een boedistische monnik. We hebben alle tijd en een goed gesprek. Daarna bezoek ik het Discovery Museum (gratis), een leuk museum zeker voor kinderen. Het is er warm en druk. Ik maak langzaamaan een beweging naar de ferry langs het boulevard voet/fietspad met leuke sculptures. Ontmoet onderweg nog mensen waaronder een leuke vent bij het Rotterdam House (toevallig) en twee jonge Duitse jongens. Zij zijn op de weg naar huis, maar gaan eerst nog in Harlingen zeilen. Ik kom ze later bij het boarden nog tegen.
Het is best nog een eind fietsen en uiteindelijk kom ik ik begin van Hadrians Wall tegen (een van de volgende doelen). De weg raakt zo en een vriendelijke man wijst mij een korte binnendoor sluiproute en sta ineens bijna voor de douane. Ik moet even terug om in te checken. En dan begint het inschepen, ze hebben eigenlijk niet echt plek voor fietsen (terwijl er wel veel zijn). Heerlijk gegeten, nightclub bezocht en dat was lachten, want (met heel veel respect) daar traden meerdere artiesten op, die gelukkig zichzelf goed genoeg vonden en het publiek probeerde tegenmaken. Er zat ook een grote motorclub in de zaal (eigenlijk allemaal live kleine jongetjes).

  • 30 Juli 2015 - 20:30

    Johan:

    Goede reis Isaac!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Isaacs ride end to end?

The ride begins at Lands End .....

Recente Reisverslagen:

01 Augustus 2015

Nawoord

31 Juli 2015

De terugreis dag 3

30 Juli 2015

De terugreis dag 2

29 Juli 2015

De terugreis dag 1

29 Juli 2015

De terugreis dag 1
isaac

Actief sinds 05 Juli 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5750

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Isaacs ride end to end?

Landen bezocht: