Scotland it is - Reisverslag uit Kirkpatrick, Verenigd Koninkrijk van isaac Dekker - WaarBenJij.nu Scotland it is - Reisverslag uit Kirkpatrick, Verenigd Koninkrijk van isaac Dekker - WaarBenJij.nu

Scotland it is

Door: Isaac

Blijf op de hoogte en volg isaac

21 Juli 2015 | Verenigd Koninkrijk, Kirkpatrick

Tijd om Lake District te verlaten. Gisteren regen vannacht weer regen en vanochtend weer regen. Iedereen is er op gekleed. Rustig alles in de tent ingepakt, maar het blijft regenen. Dus de tent nat ingepakt, regenpak aan en fietsen. Onderweg ik rijd heuvel op steekt rustig een goudbruine hinde over, werkelijk schitterend. In Keswick nog even blijven hangen. Het regenen wordt minder. Dus verder op weg. Ik weet dat er nog een paar steile heuvels komen, maar ze zijn de moeite waard. Afscheid van het Lake District. Onderweg een heerlijke zelfgebakken sproot slice van Smitty's Tearoom, heerlijk soort zanddeeg. De weg is nog lang en het begint weer te regenen. Uiteindelijk Schotland bereikt. Er is hier nog verderweg een campsite, maar ik neem genoegen met The Mill hotel tussen Greta Green en Kickpatrick Fleming. Na het douchen, hang ik mijn tent in de douche. Heerlijk gegeten. Toe nog een keer Sticky Toffee Pudding met Cream (geef mij maar custard). Zo lekker slapen, morgen weer vroeg op.

• 22 Juli 2015 - 06:30

Marije:

Wat goed dat je jezelf verwend met n hotelletje! Dat zal wel ff lekker zijn met al die regen. Hopelijk klaart het weer een beetje op en kun je vandaag droog weer verder! Succes

• 22 Juli 2015 - 07:29

Marleen:

Hopelijk vandaag na een goede nachtrust met droge spulletjes en mooier weer weer verder!

• 22 Juli 2015 - 08:38

René En Margriet:

Hoi Isaac,

Twee van de drie hoogste bergen overwonnen!
    Nu Ben nevis nog !! Maar dat gaat jou ook lukken !!

We zijn er weer op internet ! Nooit weg geweest natuurlijk, maar we bedoelen weer Wifi .
    Eergisteren zondag 19/7 Jasper > Clearwater prachtige route , mooi weer 3 uur netto sturen
    Gisteren: Maandag 20/7 mooi weer Wells Gray Provincial Park vanaf Clearwater loopt er een 63 km lange toegangsweg het park in. Een aantal spectaculaire bezienswaardigheden zijn vanaf deze weg eenvoudig te bereiken. Spahats Falls De Dawsons Falls is een spectaculaire waterval. Niet zozeer vanwege de hoogte, slechts 5 meter, maar vanwege de breedte. Over de ruim 90 meter brede rand stort zich een enorme hoeveelheid water over naar beneden. De verderop gelegen Helmcken Falls is veel smaller, maar juist door het hoogteverschil van 137 meter en de opstijgende waterdamp erg spectaculair om te zien. De waterval is twee keer zo hoog als de Niagara waterval .De weg door het park eindigt bij het Clearwater Lake. Subtieler dan Alberta maar zeer zeker ook zeer de moeite waard
    Vandaag 21/7 Clearwater > Whistler alle soorten weer ! het leek IJsland wel ieder kwartier ander weer wel het zwaarste traject van onze reis
    454 kilometer lijkt nog mee te vallen maar het is echt 7 uur netto sturen haarspelbochten en veel hoogte verschillen
    Prachtige route wel alle facetten van Canada gezien armoede. Droogte leek er op Utah en verder op was het net Noorwegen
    Hoe dan ook we zijn gearriveerd in het mondaine Whistler ( Olympische winterspelen 2010)
    Echt fantastisch gege ten alles er op en er aan voor 130 euro
    Morgen nog anderhalf uur naar Vancouver en dan begint onze seniorenvakantie 3 nachten Vancouver en 7 nachten MS Noordam naar Alaska.
    Jullie horen nog !!

Met vriendelijke groeten,